Płatności internetowe – Które warto mieć w sklepie?

płatności internetowe, system płatności online, płatność internetowa, szybkie płatności online

Płatności internetowe to niezwykle ważny temat w współczesnej sprzedaży w sieci. Między innymi dlatego, że coraz większa ilość konsumentów chciałaby mieć coraz więcej wygody przy wyborze preferowanej metody. Ludzie są różni i preferencje także, dlatego dobrze jest dopasować swój sklep do panujących standardów, prześcignąć konkurencję i zapewnić potencjalnym klientom to, czego chcą. Jak to zrobić? Opowiedzieliśmy o tym w poniższym artykule blogowym. 

Płatności internetowe – Czym są szybkie płatności online? 

Płatności internetowe, a dokładniej szybkie płatności online to w dużym uproszczeniu system do dokonywania zapłaty za zakupy. Umożliwia on niezwykle szybkie zakupy i zarejestrowanie zamówienia jako opłaconego przez sprzedawcę w sklepie internetowym. Dzięki temu klient nie tylko może dokonać przelewu tradycyjnego jak odbywało się to wcześniej, lecz ma duży wachlarz możliwości odpowiadający na jego oczekiwania w zadowalający sposób. 

Klienci współcześnie cechują się dużą niecierpliwością, co wymusza na właścicielach sklepów dostosowanie. Przelew tradycyjny powoduje zbyt dużą stratę czasu i nie każdy konsument może sobie na to pozwolić. Wielu z nich natomiast przyzwyczaiło się do szybkiego płacenia za zakupy u konkurencji i trudno im znów przystać na wolniejszą formę. Zwiększenie ilości dostępnych opcji może więc zwiększyć konwersję i zmniejszyć ilość porzuconych koszyków na korzyść sprzedawcy i witryny oferujących konkretne produkty. 

Które płatności internetowe warto mieć w sklepie? 

Skoro wiecie już, dlaczego szybkie płatności internetowe są bardzo ważne, aby zwiększać ilość zamówień i zadowolonych klientów, czas na decyzje o tych, które chcemy wdrożyć. Czym płacą ludzie w internecie? 

Płatność kartami – Szybka, bezproblemowa i skuteczna. Umożliwienie klientowi płatność kartą w sklepie internetowym sprawia, że wypełniając jedynie kilka linii i potwierdzając płatność a aplikacji może zakończyć powodzeniem cały proces. Powiadomienie prawdopodobnie przyjdzie mu na maila, a on będzie mógł odetchnąć z ulgą wiedząc, że zamówienie trafiło do fazy realizacji, a sprzedawca otrzymał wiadomość o dojściu jego środków. 

BLIK – Coraz popularniejsza metoda płatności, z której korzysta duża część użytkowników. Szczególnie młodzi konsumenci upatrzyli sobie ten sposób jako najwygodniejszy. Sprawia, że wystarczy podać kod składający się z kilku cyfr i zautoryzować płatność, a wpłata trafi do sklepu. Proces trwa kilka sekund. Teraz pewnie widzicie jak wielka jest różnica pomiędzy płatnością internetową tego typu, a innymi dostępnymi (jak np. przelew), do których wykonania potrzebujemy często nawet 10 minut! 

Płatność przez serwis transakcyjny banku – Wiele potencjalnych klientów w sklepie internetowym chciałoby pewnie zapłacić przechodząc do swojego banku. Zyskują oni wtedy pewność i zaufanie w związku z zakupami w sieci. Dobrze, gdy jako sprzedawca produktów lub usług w sklepie internetowym zapewnisz im również taką metodę. 

PayPal – Szybka płatność online może odbyć się także z konta PayPal. Tego rodzaju rozwiązanie chwalą sobie często klienci zagraniczni, gdy sklep działa poza Polską. Mogą w ten sposób użyć swojego konta PayPal, gdy takie posiadają, a środki trafiają na konto sprzedawcy już po kilku minutach. 

Inne metody płatności internetowych – Które warto rozważyć? 

Szybkie płatności online mają współcześnie to do siebie, że im ich więcej, tym lepiej dla potencjalnych klientów. Mimo, iż często wypatrzą oni kilka najwygodniejszych dla nich, każdy może preferować inny sposób. Sprzedawcy są stawiani w pozycji, w której najkorzystniejszą decyzją dla nich będzie stopniowe wprowadzania wszystkich dostępnych metod płatności. Należy jednak pamiętać o tym, że każda z nich wiąże się z koniecznością opłacenia prowizji za pośrednictwo. Uwzględnij ją w produktach i swojej marży. Szczególnie, gdy nie jest ona wysoka. Przeciwnie może okazać się, że na swoich produktach nie zarobisz tak dużo jak byś chciał/a. 

Oczywiście nie warto popadać w skrajności i najodpowiedniejszą opcją będzie, jak wspomnieliśmy powyżej, stosowne do możliwości wprowadzanie dodatkowych opcji. Często bowiem zdarza się tak, że przy wyższych prowizjach ponoszenie takich kosztów będzie dla przedsiębiorcy nieopłacalne. Wtedy lepiej zdecydować się na kilka wybranych, najkorzystniejszych możliwości opłacenia zamówienia. 

Sklep na platformie SaaS, a płatności internetowe 

Sklepy na platformie SaaS otrzymują często preferencyjne warunki i łatwą integrację z dostawcą. Wszystko dzięki preferencyjnym warunkom i dostosowaniu oprogramowania. Co więcej, sprzedawca może mieć pewność, że wszystko odbywa się w sposób bezpieczny, a zespół dostawcy oprogramowania dba o stabilność systemu. 

Zazwyczaj taka integracja polega na wypełnieniu prostego formularza i wysłaniu do pośrednika próbnego przelewu z konta firmowego. Przykładem może być integracja platformy SaaS selly i Blue Media. Później sprzedawca powinien do swojego sklepu dodać logo przy podstronie o metodach płatności i w regulaminie sklepu napisać o pośredniku. Weryfikacja trwa stosunkowo krótki okres czasu. Gdy już sprzedawca ją otrzyma, wystarczy, że zmieni w wybranym miejscu oferowane metody płatności dla klientów i wszystko zacznie działać. 

Nieco inaczej sprawa wygląda, gdy posiadamy sklep dedykowany i dostosowany do naszych potrzeb. Wtedy prace związane z podobnymi zmianami i ulepszeniami musimy przedyskutować z konsultantem danego pośrednika i uzgodnić wysokość prowizji. To jednak nie koniec. Kolejnym krokiem jest dopiero zlecenie pracy programiście i oczekiwanie na wdrożenie rozwiązania. Całość może potrwać, a żądania konsumentów rządzą się swoimi prawami. Często osoba, która nie mogła dokonać płatności w określonym czasie tak jak jej się podoba, nie wróci do witryny. Wszystko dlatego, że zwyczajnie nie wie, że sklep, na którym była, uzupełnia brakujące sposoby płatności online. To powoduje, że najlepiej już od początku postarać się o zapewnienie użytkownikom najwyższego poziomu usług i stałe ich ulepszanie.

Wasza wiedza na temat płatności internetowych i możliwości ich wdrażania teraz powinna być znacznie większa. Mamy nadzieję, że przyczyni się ona do zwiększania sprzedaży w przyszłości i zdobywania pozycji w swojej branży. Powodzenia!