Najlepsze sklepy internetowe w Polsce – Jak zostać liderem?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, statystyki sklepu internetowego, rozwój sklepu internetowego

Chcąc zbudować sklep internetowy, który zdobędzie pewną, upatrzoną część rynku w Polsce lub poza granicami, trzeba wypracować nie tylko bardzo dobry poziom UX (User Experience). Ważną częścią jest tutaj budowanie przewag konkurencyjnych mających szanse na docenienie przez potencjalnych klientów. Jak tego dokonać? Uczyć się od najlepszych i ulepszyć stosowane rozwiązania o nowe, wymyślone przez zespoły specjalistów w naszej firmie. Poniższy artykuł przedstawi Ci kilka praktyk największych graczy, które z powodzeniem wdrożysz w swojej firmie. 

Najlepsze sklepy internetowe – Dlaczego warto się uczyć?

Dlaczego najlepsze sklepy internetowe sprzedają tak dużo produktów? Co sprawia, że znacznie lepiej radzą sobie ze zrozumieniem klienta z grupy docelowej? Jak organizują sprzedaż, aby odnosić sukcesy w branży? Czasem dzieje się to przez realizowaną przez lata strategię, która nieustannie jest ulepszana. Istnieje też dużo dużo innych czynników, a kilka z nich chcielibyśmy przybliżyć w poniższym tekście. 

Technika rozwoju sklepu internetowego skutecznie wdrażana jest też w innych branżach, a jej nazwa to benchmarking. Stosuje się ją zarówno w biznesie poza internetem, jak i w internecie. Szczegółowo polega on na tym, że sprzedawcy lub przedsiębiorcy obserwują działające praktyki najlepszych w swojej branży. Dokładnie według teorii, że lepiej uczyć się na cudzych błędach oszczędzając własne środki i czas.

Najlepsze sklepy internetowe w Polsce – Jak zostać liderem? 

Spróbuj przywołać z pamięci sklepy internetowe w Polsce, które uważasz za najbardziej dopracowane. Możliwe, że w kilku z nich udało Ci się zrobić zakupy. Pamiętaj więc, że najlepiej jest korzystać z wiedzy, jaką mają największe i najlepsze sklepy internetowe w Polsce. Podpatrzone rozwiązania natomiast można mądrze przebudowywać pod potrzeby swoich klientów i wdrażać w każdego rodzaju sklepie. Zobacz, jakie taktyki dużych sklepów internetowych możesz wykorzystać u siebie. 

Dopasowanie UX (User Experience) do grupy docelowej – Często podstawą, jakiej potrzebuje profesjonalny sklep internetowy niezależnie od branży jest poziom dopasowania User Experience do użytkownika. Jak to rozpoznać? Pewnie nie raz mieliście wrażenie, że przemieszczając się po najlepszych sklepach internetowych, zanim się obejrzeliście, a już mieliście w koszyku co najmniej kilka rzeczy. Rzeczy, które za chwile były w drodze do Was, gdyż dokonaliście zakupu tak szybko. To właśnie jest rola projektowania sklepu internetowego. Robi się to w dokładnie taki sposób, aby odpowiedzieć na przyzwyczajenia i nawyki konkretnego użytkownika. Później może on dokonać zakupu w sposób sprawny, szybki i łatwy nie podając zbyt dużej ilości danych. Sprzedawcy internetowi nieustannie dążą do tego, aby zwiększać poziom satysfakcji użytkowników z korzystania z witryny, co bez wątpienia widać na ich witrynach. Sprawdź, co wpływa na Twoją wygodę podczas poruszania się po witrynie. Natomiast po tym, jak określisz, czy jesteś także w grupie docelowej swojego sklepu, wprowadź zauważone praktyki. 

Odpowiednia polityka cenowa – Często za przekonaniem klienta stoi odpowiednia polityka cenowa. Polega ona na takim dopasowaniu do siebie poszczególnych produktów, aby przynajmniej niektóre z nich (w danej grupie proponowanych produktów w danym momencie) były dostępne dla danego klienta. Niektóre sklepy pokazują klientowi trzy produkty lub więcej, jako proponowane po obejrzeniu podobnej rzeczy. Zazwyczaj są one jednocześnie z różnych półek cenowych. Sklep internetowy ma większe szanse trafić w gust klienta po tym, jak rozpozna, czy interesują go produkty z wyższej, średniej, czy niskiej półki. Algorytmy robią to natomiast dopiero wtedy, gdy na początku użytkownik kliknie w dany rodzaj butów co najmniej kilka razy. 

Sprzedaż komplementarna – Może zamiast skupiać się wyłącznie na ilości sprzedanych, nowych produktów, warto zastanowić się nad tym, jak zmaksymalizować wartość jednego zamówienia. Pewnie nieraz spotkaliście się z sytuacją, w której w sklepie, przy kupnie przykładowej kurtki zimowej, zaproponowano Wam na końcu także szalik, czapkę i rękawiczki. Najlepsze sklepy działają dokładnie tak, jak dobry sprzedawca w sklepie stacjonarnym. Jeżeli tylko pokażemy mu, że chcemy ubrać się na zimę, zadba o to, by zaproponować nam każdą część garderoby, o której pomyśli, że może się nam przydać. Praca nad proponowaniem kolejnych produktów podczas zamówienia to rozwój sklepu internetowego i krok, który każdy sprzedawca będzie musiał zrobić. Daje mu on możliwość zwiększenia zysków firmy bez zbytniego zwiększania kosztów operacyjnych jak pakowanie, oddzielna wysyłka i podobne. 

Szybkość i funkcjonalności sklepu – Jeżeli zadbamy o powyższe punkty, nic nam tak nie podniesie statystyk sklepu internetowego, jak poprawienie szybkości i funkcjonalności. Funkcjonalności wiążą się z punktem pierwszym, gdyż dokonywanie płatności, wybranie odpowiedniego kuriera, możliwość zakupu na raty, czy innego rodzaju czynności także wpływają na ogólne odczucia użytkownika. Zadbajmy więc jak najprędzej o to, by zapewnić mu możliwość wyboru jak największej ilości opcji. Nie wiemy przecież, czy najwygodniej naszym klientom będzie się płaciło przelewem tradycyjnym, kartą, BLIKiem, czy inną metodą płatności. Jeżeli zapewnimy im wszystkie, z pewnością mniej z nich przejdzie do konkurencji. Najlepsze sklepy internetowe w swoich branżach mają zazwyczaj bardzo dużo możliwości filtrowania produktów na sklepie, kurierów do wyboru i metod płatności, aby w jak największym stopniu maksymalizować swój zysk. 

Komunikacja marketingowa – Nie bez powodu mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. Nie jest to jednak byle jaka reklama. Gdy walczymy z największymi graczami na rynku, musimy liczyć się z tym, że spędzili oni lata na dopracowaniu swojej strategii marketingowej. Jeżeli zadajesz więc sobie pytanie o to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, a jednocześnie masz pewność, że powyższe punkty zostały spełnione, Twoim największym wyzwaniem może okazać się marketing. Swoje działania poprawisz między innymi określając dokładne cele, persony swoich idealnych klientów, a także tworząc lejek sprzedażowy dopasowany do nich. Następnie, w zależności od tego, w jakim momencie podjęcia decyzji zakupowej są Twoi klienci, będziesz wysyłać im inne przekazy marketingowe. Możesz też eksperymentować z treściami i kreacjami, aby odkryć, co najbardziej będzie podobać się konsumentom. Zobacz, co robią najlepsze sklepy internetowe, które sprzedają do osób, które są podobne do Twojej grupy docelowej. Następnie wystarczy testować sprawdzone rozwiązania i modyfikować je na swoje potrzeby. Jeżeli w dodatku wykorzystasz kreatywność i wiedzę techniczną na temat psychologii i marketingu, Twoje szanse na sukces zwiększają się. 

Prezentacja produktów – Zdjęcia produktów w sklepie internetowym lub inny rodzaj ich prezentacji powinien być na najwyższym poziomie. Klienci w większości branży kupują oczami, a konkurencja nieustannie stara się ulepszać sposób, w jaki pokazuje swoje produkty. Najlepsze sklepy internetowe w Polsce wiedzą, że inwestycje przeznaczone na sprzęt fotograficzny i specjalistów w tym zakresie zwracają się w dłuższej perspektywie. 

Podsumowanie – Jak zostać liderem w swojej branży? 

Wiadomym jest, że rozwój sklepu internetowego w taki sposób, aby dołączył do najlepszych w danej branży nie jest takie łatwe. Gdyby było, znacznie więcej sklepów i firm mogłaby przetrwać znacznie więcej niż kilka lat. Natomiast w takiej sytuacji musimy liczyć się z tym, że strategia marketingowa, sprzęt, zespół, wykorzystywane oprogramowanie, dobór produktów i wiele innych czynników ma wpływ na większe statystyki. Dołączenie do gigantów jednak będzie znacznie łatwiejsze, gdy wykorzystamy stosowane przez nich, uniwersalne praktyki, które opisane zostały powyżej! 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *