How Can We Help?

Kategorie

Podłączenie domeny sklepu

Każdy sklep internetowy na platformie otrzymuje tymczasową domenę techniczną.

Domeny techniczne mogą być używane na czas testowania sklepu, więc przed jego finalnym uruchomieniem należy odpowiednio przekierować swoją domenę.

Przed uruchomieniem sklepu należy podłączyć domenę na docelową:

1. W panelu sklepu menu Konfiguracja>konfiguracja domeny kliknij przycisk „Zmień domenę”, a następnie w formularzu zmiany domeny wprowadź nazwę nowej domeny bez protokołu htttp/https.
Jeżeli twoja domena główna jest używana z prefiksem „www” zaznacz checkbox: „domena główna używana z prefiksem „www”.
2. Kliknij „Sprawdź domenę”, jeżeli rekordy domeny będą prawidłowo skonfigurowane pojawi się przycisk „Dodaj domenę do sklepu” po kliknięciu, którego rozpocznie się proces dodawania domeny.
3. Następnie wybierz: „Przełącz sklep na nową domenę” i domena sklepu zostaje zmieniona.

Jeśli proces dodawania domeny nie zostanie poprawnie zakończony (proces zawiesi się na przetwarzaniu domeny) – skontaktuj się z nami.


! Przed podłączeniem domeny do sklepu, musimy ją odpowiednio skonfigurować. Konfigurujemy domenę w panelu zarządzania domeną u dostawcy usług internetowych (rejestratora) gdzie jest utrzymywana domena (np. Home, Nazwa, OVH itp).


Są dwa sposoby konfiguracji domeny:

1. Zmiana DNS domeny w celu korzystania z usługi Pakiet poczta e-mail 10GB hostowanej na naszych serwerach :

Zamów usługę Poczta e-mail 10GB  w menu Dodatki i usługi>Usługi dodatkowe  Po otrzymaniu potwierdzenia założenia serwera poczty od obsługi platformy przejdź do dalszych instrukcji.

W panelu zarządzania domeną odszukaj konfigurację serwerów DNS i wpisujemy następujące nazwy:

  • dns1.selly.pl
  • dns2.selly.pl

U niektórych rejestratorów domen konieczne jest wcześniejsze dodanie obsługi domeny w DNSach platformy przed wykonaniem zmiany delegacji domeny. Należy wtedy wysłać zgłoszenie do obsługi platformyz podaniem domeny docelowej. Po skonfigurowaniu obsługi domeny na serwerach, wysłane zostaną na email kontaktowy dane dostępowe do panelu zarządzania kontami e-mail.

W przypadku trudności przy zmianie DNS domeny należy skontaktować się z rejestratorem domeny.

Po kilku godzinach od zmiany delegacji domeny zacznie działać panel do zarządzania kontami e-mail w domenie sklepu.


2. Przekierowanie rekordu A domeny w celu pozostawienia obsługi poczty poza serwerami 

Istnieje możliwość podłączenia domeny sklepu z pozostawieniem obsługi poczty na dowolym zewnętrznym serwerze. W takim przypadku w ustawieniach domeny należy zmienić tylko rekord A na numer IP: 212.91.26.121 u dostawców usług internetowych proszę pamiętać, aby dodać ten numer IP przy rekordzie A “www” jak i bezwww”.

W przypadku trudności przy zmianie rekordu A domeny należy skontaktować się z rejestratorem domeny przekazując mu powyższe instrukcje lub skontaktować się z obsługą.