How Can We Help?

Kategorie

Opisy zaawansowane i filtry

Sklepy posiadają bardzo duże możliwości tworzenia usystematyzowanych opisów technicznych i na ich podstawie różnych typów filtrów produktów w kategoriach.


 Przykładowy opis zaawansowany:


Przykładowy zestaw filtrów w kategorii:

 

 

 


Instrukcja graficzna

 KROK 1Przygotowanie opisu

  1. Menu ASORTYMENT / Elementy opisów zaawansowanych
    W tej sekcji przygotowujemy dane do późniejszego korzystania.

    • zakładka Słowniki i wartości:
      Definiujemy parametry produktów, np: kolory, pojemności, wagi, rozmiary. Nie musimy definiować wszystkich wartości słowników od razu, będzie można je później rozbudowywać podczas dodawania ich w edycji produktów.
    • zakładka Grupy opisów
      Definiujemy sekcje grupujące podobne parametry opisów, np: grupa wymiarów i cech fizycznych, grupa opisująca funkcje produktów.
    • zakładka Cechy produktów
      Tworzymy schemat opisu produktów, na podstawie którego później powstaną dane techniczne z dopisanymi wartościami.
  2. Menu ASORTYMENT / KATEGORIE
    • zakładka Definicja szablonu opisu produktów
      W tej zakładce przypisujemy jakimi cechami będziemy opisywać produkty w tej podkategorii. Klikając dwukrotnie myszką wybrane elementy z prawej strony przeniosą się do głównej tabeli po lewej stronie.
  3. Menu ASORTYMENT / PRODUKTY
    • zakładka Opis zaawansowanyW tym miejscu przypisujemy konkretne wartości do stworzonego schematu opisu.

KROK 2 Włączenie filtrowania – dostępne dwa sposoby

  1. Każda podkategoria posiada własny zestaw filtrów.
    Przechodzimy do menu ASORTYMENT / KATEGORIE

    • zakładka Definicja szablonu opisu produktów:
      W kolumnie Filtr/Typ zaznaczamy pole checkbox przy danych, które chcemy używać do filtrowania:
       Obok zaznaczonego checkboxa wybieramy sposób prezentacji filtrowania na listach produktów:
      – słownik -> lista rozwijana z wartościami
      – wartość -> pole tekstowe do wpisania wartości
      – zakres -> pole liczbowe.
  2. We wszystkich kategoriach filtrowanie wg tych samych słowników (np. kolorów, rozmiarów) o ile w danej kategorii występują.
    Przechodzimy do menu  ASORTYMENT / Elementy opisów zaawansowanych

    • zakładka Słowniki i wartości
      a) włączamy opcję „Włącz lub wyłącz filtrowanie wg wartości słowników dla produktów wyświetlanych wg kategorii w sklepach”
      b) w edycji poszczególnych słowników ustawiamy pole „Pozycja filtra” na wartość większą od zera wpisując liczbę wg potrzebnej kolejności występowania filtrów.