How Can We Help?

Kategorie

Możliwości SEO platformy

Sklepy posiadają bardzo dużą ilość możliwych konfiguracji pod kątem SEO. Dodatkowo oprogramowanie jest o ponad 70% szybsze od innych popularnych platform e-commerce, co daje niesamowitą przewagę w osiąganiu lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Polecamy zapoznać się z poniższymi możliwościami optymalizacji sklepu, aby wykorzystać maksymalnie dobrze oprogramowanie sklepu.

Dostępne w sklepie integracje z Google

Konfiguracja/właczenie usług Google znajduje się w panelu administracyjnym w menu KONFIGURACJA / Integracje – opcje dodatkowe

 

 

Dostępne opcje:

  • META TITLE dla strony głównej: tytuł strony głównej widoczny w pasku przeglądarki i wynikach szukania.
  • META KEYWORDS strony głównej: słowa kluczowe dla strony głównej (brane pod uwagę w wyszukiwarkach innych niż Google).
  • META DESCRIPTION strony głównej: opis strony głównej widoczny w wynikach szukania.
  • META TITLE podstron: część stała doklejana na końcu generowanego automatycznie znacznika TITLE każdej podstrony.
  • META KEYWORDS podstron: część stała doklejana na końcu generowanego automatycznie znacznika KEYWORDS każdej podstrony.
  • META DESCRIPTION podstron: część stała doklejana na końcu generowanego automatycznie znacznika DESCRIPTION każdej podstrony.
  • META TITLE strona kategorii:  generowanie szablonowego znacznika TITLE na stronie kategorii, jeżeli nie ma wpisanego indywidualnego tytułu strony w edycji danej kategorii. Można stosować zmienną {#NAZWA_KATEGORII#} w celu dynamicznego podstawiania nazwy kategorii.
  • META DESCRIPTION strona kategorii: generowanie szablonowego znacznika DESCRIPTION na stronie kategorii, jeżeli nie ma wpisanego indywidualnego pola DESCRIPTION w edycji danej kategorii. Można stosować zmienną {#NAZWA_KATEGORII#} w celu dynamicznego podstawiania nazwy kategorii.
  • META ROBOTS noindex dla stron produktów od drugiej: dodanie do znaczkika META ROBOTS wartości noindex dla wszystkich listingów stron list produktów począwszy od strony drugiej strony.
  • META TITLE strona produktu: tekst zastępujący znacznik TITLE na stronie produktu. Można stosować następujące znaczniki: {#NAZWA_KATEGORII#}, {#NAZWA_PRODUKTU#}, {#CENA#}, {#DOSTEPNOSC#}, {#TEKST_PROMOCYJNY#}, {#PRODUCENT#}, {#CHARAKTERYSTYKA#}, {#KOD_EAN#}, {#KOD_PRODUCENTA#}.
  • META DESCRIPTION strona produktu: tekst dołączany do znacznika meta DESCRIPTION strony produktu po polu description wpisanym w edycji danego produktu. Można stosować następujące znaczniki: {#NAZWA_KATEGORII#}, {#NAZWA_PRODUKTU#}, {#CENA#}, {#DOSTEPNOSC#}, {#OPIS_SKROCONY#}, {#TEKST_PROMOCYJNY#}, {#KOSZT_DOSTAWY#} (najniższy niezerowy koszt dostawy danego przedmiotu), {#PRODUCENT#}, {#CHARAKTERYSTYKA#}, {#KOD_EAN#}, {#KOD_PRODUCENTA#} gdzie:<br />
    {#KOSZT_DOSTAWY#}
  • Przekierowanie 301 dla wyłączonych produktów: włączenie przekierowania 301 dla adresów do produktów niewyświetlanych na najbliższą listę produktów lub stronę główną, jeśli wszystkie kategorie wyżej są wyłączone z wyświetlania.
  • META KEYWORDS strony głównej bloga: wartość dla znacznika meta KEYWORDS strony głównej bloga
  • META DESCRIPTION strony głównej bloga: wartość dla znacznika meta DESCRIPTION strony głównej bloga

 

 

 


Edycja produktów:

 

Edycja produktów – sklepy dodatkowe

Edycja produktów – wersje językowe 

 

Edycja kategorii – sklep główny 

 

 

Edycja kategorii – sklep sklep dodatkowy 

Edycja kategorii – wersje językowe 

 

Producenci 

 

 

Edycja stron informacyjnych 

 

Edycja stron informacyjnych – 

 

 

Edycja tagów 

 

Edycja tagów – sklepy dodatkowe 

 

Blog 

 

Dostęp do głównych szablonów sklepu 

 

 

 

 

 

 

 

Dostęp do poszczególnych elementów sklepu

 

Ważna zmiana w breadcrumbs

Według wytycznych Google dotyczących pozycjonowania (SEO), zmieniliśmy sposób wyświetlania ostatniego elementu tzw. okruszków (breadcrumbs), tak by nie zawierał linku.

Okruszki (breadcrumbs) karty produktowej mogą mieć włączone pokazywanie w ostatniej sekcji nazwy produktu (bez linku):

Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa -> Pozycjonowanie

Możliwość zdefiniowania prefiksu stosowanego w adresie strony produktów danego producenta

W module Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa w sekcji Pozycjonowanie dodaliśmy możliwość zdefiniowania prefiksu stosowanego w adresie strony produktów danego producenta.

Przykład: 

Domyślnym prefiksem jest fraza „sklep” i jest ona wyświetlana w pasku adresu strony po nazwie domeny.

Po zmianie prefiksu na „producent” w sekcji pozycjonowanie, zmianie ulegnie również link prowadzący do strony z produktami producenta.

*System dopuszcza tylko małe litery łacińskie (nie można wstawić cyfr i znaków specjalnych). 

[divider width=”full”]

Możliwość zmiany działania pola Meta description w konfiguracji parametrów pozycjonowania

W module Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa w sekcji Pozycjonowanie dodaliśmy możliwość wyboru czy zdefiniowany w tej sekcji meta opis dla produktów, ma być doklejany automatycznie w momencie gdy w produkcie wypełnione jest pole Meta description.

Tak (domyślne ustawienie) – Zdefiniowany szablon META DESCRIPTION będzie doklejany.
Nie – Zdefiniowany szablon Meta description nie będzie doklejany, jeżeli w edycji produktu jest wypełnione pole META DESCRIPTION.
[divider width=”full”]

Unikalne nagłówki H1 na stronach kategorii

Druga strona kategorii i każda kolejna w nagłówku H1 posiada numer strony, identycznie jak meta title. Powoduje to większą unikalność nagłówków H1. Dodaliśmy możliwość wyboru czy numery kolejnych podstron mają być dodawane do nagłówka H1.

Konfiguracja/Konfiguracja podstawowa -> Pozycjonowanie

 

[divider width=”full”]

Rozbudowa parametrów SEO bloga

  • Dodaliśmy możliwość zdefiniowania znacznika meta title niezależnego od tytułu wpisu

  • W konfiguracji podstawowej dodaliśmy możliwość zdefiniowania znacznika meta title dla strony głównej bloga

  • W edycji kategorii bloga, dodaliśmy możliwość wprowadzania opisów kategorii może to pomóc w jego promowaniu, jak i poprawieniu oceny całej strony. Opis wyświetlany będzie nad listą wpisów blogowych.

  • Przekierowania 301 w stronach informacyjnych

    Strony informacyjne mogą mieć dowolny adres htaccess, te dowolne adresy przy poprawnym powinny kierować na adres poprawny.

[divider width=”full”]