How Can We Help?

Kategorie

Moduł automatyzacji zadań

Moduł AUTOMATYZACJE ZADAŃ, pozwala zaoszczędzić czas przez zautomatyzowanie czasochłonnych lub powtarzalnych procesów podczas obsługi sklepu.

Przykładowe akcje obsługiwane w module automatyzacji:

1. Zadania codzienne uruchamiane o określonej godzinie i/lub w wybrane dni, np:

  • generowanie pliku sitemapy dla Google
  • archiwizacja cen detalicznych (dla usprawnienia promocji zgodnych z dyrektywa Omnibus)
  • aktualizacja statusów dostępności Allegro
  • blokowanie składania zamówień przez klientów z przeterminowanymi płatnościami w systemie wfirma.pl
  • blokowanie składania zamówień przez klientów z przeterminowanymi limitami kupieckimi z faktur wfirma.pl
  • przeliczanie wyświetlania produktów na podstawie wszystkich magazynów.

2. Zadania uruchamiane po dodaniu nowego zamówienia:

  • zmiana statusu zamówienia
  • wysyłka wiadomości SMS
  • wygenerowanie webhooka (np. do CRM)
  • wysłanie linku z ponowieniem płatności w Przelewy24

3. Zadania uruchamiane po zmianie statusu zamówienia:

  • zmiana statusu zamówienia
  • wysyłka wiadomości SMS
  • wygenerowanie webhooka (np. do CRM)
  • wysłanie linku z ponowieniem płatności w Przelewy24
  • wygenerowanie faktury w systemie wfirma.pl
  • utwrzonie etykiety UPS

4. Zadania uruchamiane po wygenerowaniu dokumentu sprzedaży w systemie wfirma:

  • zmiana statusu zamówienia
  • wysyłka wiadomości SMS
  • wydrukuj dokument sprzedaży z Wfirma.pl w PrintNode
  • wysłanie dokumentu wfirma na email klienta

5. Zadanie uruchamiane po utworzeniu etykiety UPS

  • wydrukowanie dokumentu przewozowego UPS w PrintNode
  • wysłanie SMS do klienta.

6. Zadania uruchamiane po nowej rejestracji klienta:

  • wygenerowanie konfigurowalnego webhooka (np. do CRM)

7. Zadania uruchamiane po nowej rejestracji klienta:

  • wygenerowanie konfigurowalnego webhooka (np. do CRM)

Dowolne automatyzacje możesz zamówić w celu usprawnienia swojej pracy w panelu.

System umożliwia grupowanie zadań pod przycisk akcji i wywołanie ich na żądanie z poziomu edycji zamówienia. 

 


Automatyzacje zadań

Po przejściu do modułu Automatyzacje zobaczymy panel z poziomu, którego możemy zarządzać zdarzeniami, które zautomatyzowaliśmy.

  1. Zobacz logi – logi wykonanych już automatyzacji
  2. Zobacz aktualną kolejkę – kolejka zadań automatycznych do uruchomienia
  3. Dodaj zadanie – tworzenie nowego zadania automatycznego
W zaznaczonym poniżej polu widzimy listę utworzonych zadań automatycznych i z tego poziomu możemy usunąć zadanie lub przejść do jego modyfikacji. Możemy również zamówić własną automatyzację, która zostanie zaprogramowana po wcześniejszej analizie i wycenie.

Dodawanie nowej automatyzacji

  1. Klikamy zielony przycisk „Dodaj zadanie”.
  2. Następnie zostaniemy przeniesieni do konfiguracji zadania automatycznego
Z tego poziomu możemy włączyć lub wyłączyć zadanie automatyczne, wybrać zdarzenie, które ma uruchamiać daną akcję i wybrać akcję, która ma zostać uruchomiona.

3. Konfiguracja zadania automatycznego

Wybieramy zdarzenie, które ma uruchomić daną akcję, do wyboru są:
  • Uruchom codzienne zadanie – zadanie uruchamiane każdego dnia o ustawionej godzinie
  • Dodano nowe zamówienie – zadanie uruchamiane po utworzeniu zamówienia w sklepie
  • Zmieniono status zamówienia – zadanie uruchamiane przy odpowiednich warunkach zmian statusów zamówień
  • Utworzono etykietę UPS – zadanie generuję w zamówieniu etykietę przewoźnika UPS
  • Utworzona faktura w wFirma– zadanie uruchamiane po wygenerowaniu faktury w systemie wfirma
  • Nowa rejestracja klienta – zadanie uruchamiane po poprawnej rejestracji w sklepie
  • Nowe logowanie klienta – zadanie uruchamiane po poprawnym zalogowaniu się klienta w sklepie
  • Przycisk automatyzacji w zamówieniu – zadanie do ręcznego uruchamiania akcji dla grupy zdarzeń w edycji zamówienia. Więcej informacji na temat funkcjonalności znajdziesz TUTAJ 
Na potrzeby instrukcji stworzymy automatyzację na podstawie zdarzenia „Dodano nowe zamówienie”.

Po wyborze konkretnego zdarzenia, poniżej pojawią się jego ustawienia. W przypadku każdego zdarzenia, ustawienia mogą się od siebie różnić.

Po konfiguracji ustawień zdarzenia należy przejść do wyboru uruchamianej akcji, których w przypadku zdarzenia, które wybraliśmy (Dodano nowe zamówienie), np:
  • Zmień status zamówienia
  • Wyślij waidomość SMS
  • Wykonaj webhook
  • Wyślij ponownie link do płatności Przelewy24

Gdy już akcja zostanie wybrana, pokażą nam się ustawienia akcji, które tak jak w przypadku ustawień zdarzenia, różnią się od siebie w zależności od wybranej akcji. Możemy opóźnić wykonanie akcji o określoną ilość minut, wybrać który status ma zostać ustawiony podczas wykonania akcji oraz określić

jaki status powinno mieć zamówienie w momencie uruchomienia akcji.

Po poprawnym skonfigurowaniu naszego zadania automatycznego możemy je zapisać, klikając zielony przycisk „Zapisz”, po chwili zadanie pojawi się na liście zadań automatycznych.

Zgodnie z konfiguracją zadania automatycznego status nowego zamówienia zmienił się po 4 minutach ze statusu „Złożone” na „Przyjęte do realizacji”, co zostało również odnotowane w zdarzeniach zamówienia.