Co sprzedawać w internecie, żeby zarobić? – Skuteczne sposoby na rynku e commerce

co sprzedawać w internecie, co najlepiej sprzedawać w internecie, co się najlepiej sprzedaje na rynku, co się najlepiej sprzedaje w Polsce, co sprzedawać w internecie, żeby zarobić

Produktów jest znacznie więcej niż jesteśmy w stanie sobie wyobrazić. Jak jednak odnaleźć się w takim tłoku? Co sprzedawać w internecie, żeby zarobić? Odpowiedzi jest dużo, jednak istnieją też te szczególnie warte uwagi. Należy również rozważyć ogólne zasady, którymi kierować się możemy przy wyborze swojego przyszłego asortymentu. Poniżej bierzemy pod lupę kilka z potencjalnie lukratywnych biznesów internetowych.

Co najlepiej sprzedawać w internecie, żeby zarobić? 

Odpowiedź na pytanie, co najlepiej sprzedawać w internecie, żeby zarobić, wcale nie jest taka trudna jak mogłoby się wydawać. Okazuje się bowiem, że wystarczy kierować się kilkoma zasadami, a dowiemy się, w którą stronę warto iść. Zweryfikujemy za pomocą tych punktów również napływające do naszej głowy nieustannie pomysły. Możemy potraktować je nawet na zasadzie checklisty, w której po odhaczeniu wszystkich punktów możemy zyskać pewność w stosunku do naszego pomysłu. 

Atrakcyjne warunki, które umożliwiają narzucenie marży i pozostania konkurencyjnym – Jeżeli zapytamy, co najlepiej sprzedawać w internecie, żeby zarobić lub o co się sprzedaje w Polsce, odpowiedzi pojawi się bardzo dużo. Należy jednak nie tylko patrzeć na produkty, które wydają się “fajne” i “modne”. Oprócz tego, nieodłącznym elementem, który otwiera drzwi do sukcesu, jest niska konkurencja i potencjalnie wysoka marża. Jednym z częściej popełnianych przez sprzedawców błędów jest bowiem wybór towaru z mało atrakcyjnymi warunkami. Kilka procent marży, które mogą narzucić przy dużej konkurencji i mało atrakcyjnych warunkach umowy z hurtownią uniemożliwiają sfinansowanie działań marketingowych, a często nawet utrzymanie sklepu i kosztów operacyjnych. 

Umowa z producentem lub hurtownią – Warunki otwierają lub zamykają drogę 

To, że konkretne produkty sprzedają się najlepiej na rynku, nie znaczy, że będą się sprzedawać równie dobrze u nas w sklepie. Należy bowiem wziąć pod uwagę również kwestie umowy z hurtownią, producentem lub w przypadku, gdy to my produkujemy, nasz czas działania. Niektóre towary bowiem lepiej się sprzedają, gdy wysyłka jest szybka i sam proces zamówienia wygodny. 

Towar, który jest rzadko reklamowany i zwracany – Istnieją też sytuacje, w których firmy sprzedając danego produktu najwięcej w Polsce, finalnie wcale nie zarabiają! Jak to się dzieje? Proces jest bardzo prosty. Po prostu towary, które są często zwracane i reklamowane powodują u producenta lub sprzedawcy ogromne koszty operacyjne. Mało tego, niekiedy zwrócony produkt, ze względu na to, że został już otwarty, po zwrocie nie może być sprzedany ponownie. Finalnie powoduje to straty zarówno pod względem operacyjnym (czasu pracowników) i w pod względem produktów. Finalnie trzeba posiadać duży kapitał w zapasie, aby zarządzać wszystkimi środkami sprawnie. Myśląc o produktach, które najlepiej się sprzedają na rynku, weźmy pod uwagę te o niskim procencie zwrotów i reklamacji. Wtedy zmniejszamy koszty operacyjne związane z produktami i obsługą, co sprawia, że więcej zysków zostaje wewnątrz firmy. 

Czego chcą klienci? – Popularne produkty (bestsellery)  w sklepach internetowych

Ostatnim z wymienionych punktów powinna być obecność popytu. Najlepiej sprzedawać w internecie, żeby zarobić, produkty, których obecnie potrzebują ludzie. Aby to zrobić, powinniśmy posiadać nieco umiejętności dotyczących robienia researchu i śledzenia trendów. Wykorzystamy w tym celu śledzenie między innymi Google Trends. Dzięki widocznym w narzędziu danym wyciągniemy cenne z punktu biznesu wnioski. Po wdrożeniu, przy uwzględnieniu również powyższych punktów, całość zyskuje duże szanse powodzenia w dłuższej perspektywie. 

Podsumowując musimy zadbać, aby: 

  • Uzyskać atrakcyjne warunki umowy (możliwość narzucenia wyższej marży przy zachowaniu popytu) 
  • Wynegocjować korzystne warunki wysyłki i terminy z hurtownią lub producentem, który dostarcza towar 
  • Wybrać towar, który cechuje się niskim odsetkiem zwrotów 
  • Zadbać o to, by był popyt na konkretne produkty 

Co się najlepiej sprzedaje w Polsce? – Przegląd internetu 

Przykładowo, gdy zapytano Polaków w raporcie Gemius w 2018 roku, co najchętniej kupują w internecie, odpowiedzi były dosyć jasne i klarowne. Największa ich część kupowała odzież, dodatki i akcesoria. Zaraz za tą kategorią, dobrze sprzedawały się w Polsce książki, płyty i filmy. Popularnością cieszyły się również bilety do kina i teatru, obuwie, kosmetyki, sprzęt rtv i agd. 

W dalszej kolejności mogliśmy zobaczyć w raporcie obecność telefonów komórkowych, odzieży sportowej, biletów podróżniczych, artykułów dziecięcych i multimediów. Sami widzicie, że różnorodność poszczególnych pozycji jest dosyć duża. Co więcej, w każdej z tej branży są sklepy, które sprzedają dużo z ogromnym zyskiem i takie, które ledwo płyną na powierzchni. To dowód na to, że nie tylko produkt, a strategia, system i marketing mają znaczenie. 

Jeżeli spojrzeć na te branże, charakteryzują się one też dużą konkurencją. Zdecydowanie nie powinniśmy działać w sposób impulsywny, bez zastanowienia. Nie powinniśmy po prostu wybrać tego, co się najlepiej sprzedaje, z góry wykresu, znaleźć pierwszego lepszego producenta, stworzyć sklep i zacząć sprzedawać. Konieczne jest głębokie zastanowienie nad tym, jakie przewagi konkurencyjne posiada nasze firma, a także jak o nich komunikujemy potencjalnym klientom. 

Praktyką, która ma niemal sto proces skuteczności jest znalezienie produktu niszowego. To takie produkty, które wyszukiwane są przez mniejszą ilość osób, a jednocześnie są mniej znane. Konkurencja jest mniejsza, co sprawia, że wypozycjonowanie sklepu na pożądane frazy zajmie nam prawdopodobnie mniej czasu. Jednocześnie jednak musi istnieć na nie popyt w konkretnej, niszowej branży. Możemy znaleźć taki towar kolejno analizując branże niszowe i wyszukiwać okazji, które w największym stopniu nas przekonują. 

Ważne co, czy ważniejsze jak? 

Powszechnie wiadomo, że ważne jest co sprzedajemy, lecz ważniejsze może okazać się pytanie o to, jak to sprzedajemy. Budując sklep internetowy i strategię marketingową na potrzeby jego promocji weźmy pod uwagę co najmniej kilka poniższych czynników. Bez tego rozwój w branży ecommerce będzie utrudniony. Podobnie jak celna odpowiedź na oczekiwania Polaków, którzy przy zakupach online są coraz bardziej wymagający. Firmy obecne w sieci powinni się dostosować wdrażając rozwiązania dopasowane do potrzeb. O co szczególnie warto zadbać? 

  • Wiele płatności dostępnych w sklepie internetowym 
  • Użyteczność sklepu pod względem UX (User Experience) 
  • Prostota i minimalizm  
  • Wygoda korzystania i krótka droga od wejścia do sklepu po dokonanie zakupu
  • Wiele dostępnych sposobów dostawy od paczkomatów, po odbiór osobisty 
  • Spójna z branżą kolorystyka i identyfikacja wizualna na stronie 
  • Udostępnienie łatwego kontaktu z firmą i dostępu do jej profili w mediach społecznościowych 

Czym kierować się przy zakładaniu sklepu internetowego? 

Gdy spojrzymy na wszystkie powyższe punkty, najlepiej sprzedawać będziemy w stanie przy odpowiedniej obsłudze sklepu i oprogramowania. Tutaj dochodzimy do punktu wyboru dostawcy platformy SaaS do ecommerce dla sprzedawców. Okazuje się, że ten sposób wchodzenia w branże okazuje się najprostszy, najtańszy, najszybszy i co ciekawe, najbardziej efektywny. Należy jednak pamiętać, że dzieje się tak, gdy wybierzemy dostawcę, który dba o klienta końcowego (sprzedawcę / przedsiębiorcę) 

  • Umożliwia wszystkie niezbędne do automatyzacji procesów integracje (programy księgowe, firmy kurierskie, systemy płatności i inne).
  • Stwarza możliwość rozwoju oprogramowania z biegiem czasu i zmiany na sklepie, gdy będzie się rozrastał (na zamówienie indywidualne).
  • Charakteryzuje się łatwą obsługą klienta, która odpowiada na bieżąco na pojawiające się zapytania 

Wszystkie te cechy posiada oprogramowanie selly, które obecnie staje się zauważalne w coraz większym stopniu przez różnego rodzaju sprzedawców. Selly tworzy od lat swoje narzędzie w taki sposób, aby odpowiadało indywidualnemu klientowi przy jednoczesnym zapewnieniu pełnej funkcjonalności i sprzedaży w cenie miesięcznego, niskiego abonamentu. Teraz, wiedząc o tym, co najlepiej sprzedawać w internecie, żeby zarobić i o tym, gdzie to robić, następnym krokiem może być założenie sklepu i rozpoczęcie przygody w branży ecommerce.